הקמת חנות מקוונת - למה לכולם יש ורק לי אין?

אתם רוצים להרחיב את העסק שלכם ולהגדיל את ההכנסות שלכם, הדרך היעילה והבדוקה היא הקמת חנות מקוונת ויצירת ערוץ מכירה נוסף. אם יש לך מוצר או שירות שאתה רוצה למכור באינטרנט, ואתה רוצה למכור אותו ללקוחות באזור שלך או אפילו ללקוחות מעבר לים ואתה לא בטוח איך מאיפה להתחיל לתכנן וכיצד להתחיל להקים חנות מקוונת, מכיוון שהקמת חנות מקוונת משלך היא תהליך מאתגר ומורכב, ברצוני לענות על שאלה שכל בעל עסק או יזם שאל את עצמו: כיצד אוכל לפתוח ולפתח את העסק המקוון שלי?

כאן קרמבה דיגיטל מקבוצת iMazor פתרונות מסחר אלקטרוני, נכנסים לתמונה.

אנחנו נהפוך את התהליך לפשוט וידידותי עבורך

שמי ארוין מזור, אני מהנדס תוכנה עם ניסיון של מעל 20 שנה בהקמת מערכות מסחר אלקטרוני. בעברי ניהלתי בתי תוכנה גדולים שבמסגרתם פיתחתי פרוייקטים כמו פיצה דומינוס, מוזס, WOBI, שלמה סיקסט ואחרים…

אין פרויקט שהוא "קטן או גדול עלי", אני נהנה מאתגרים קטנים כגדולים, ומבחינתי כל לקוח שהצלחתי להכניס לעולם הקסום של המסחר האלקטרוני ולגרום לו להרוויח יותר זאת ברכה והצלחה אישית שלי.

חנות מקוונת רגילה, דרופשיפינג, או זירות מסחר ?

קיימות מספר אופנים של מסחר אלקטרוני ואני אפרט על כולם:

חנות מקוונת: כל אדם יכול להקים לעצמו חנות, בין אם באמצעות מתכנת, קרוב משפחה או אפילו לבד, לחתום על הסכמי התקשרות עם ספק אחד או יותר, לרכוש מלאי של המוצרים שאותם הוא החליט למכור, להעלות אותם למכירה, לפרסם את החנות ולהתחיל לקבל הזמנות. זאת הדרך המסורתית והכי פשוטה של המסחר האלקטרוני.

דרופשיפינג: זאת שיטה מסחר שבה בעל החנות לא מחזיק כלל במלאי, המוצר המוצג באתר, נרכש רק לאחר ביצוע ותשלום ההזמנה בפועל מצד ג', וצד ג' הוא זה שמשלח אותו ישירות ללקוח.

ההבדל המהותי בין מודל מסחר אלקטרוני רגיל לבין דרופשיפינג הוא שהסוחר למעשו לא מחזיק מלאי כלל וכלל, אלא רוכש מלא לפי הצורך בלבד מצד ג' שלרוב הוא סיטונאי או יצרן.

זירות מסחר: הרבה סוחרים בוחרים שלא להקים חנות אלא לפתוח חנות באחת הזירות כגון Amazon, eBay, Walmart.

יתרונות: שאין צורך בהקמה, נכנסים, נרשמים, מזינים פרטי אשראי ועל פניו מתחילים למכור, חשיפה גבוהה ללקוחות פוטנציאליים.

חסרונות: נדרש ידע מקצועי אמיתי בתפעול חנות שהיא בתוך זירת מסחר כי לכל זירה יש את החוקים והנהלים שלה, ולפעמים טעות קטנה יכולה להתגלות כטעות ענקית. עמלות המכירה הן מאוד גבוהות, קיים צורך אמיתי בניהול מלאי שלפעמים מתגלה כלא פשוט כלל.

בואו נתחיל – בונה אתרים, מתכנת, סוכנות דיגיטל, פלטפורמה מוכנה או קוד פתוח וכל מה שביניהם

בחירת פלטפורמת המסחר האלקטרוני הנכונה יכולה לעשות הבדל גדול כאשר החנות המקוונת שלך יוצאת לדרך. הבחירה בפלטפורמות היא אחד הגורמים החשובים ביותר האם החנות הפיזית שלך מתחילה לתפקד גם כחנות מקוונת.

בונה אתרים (Web Master): יש לו קצת חוש גרפי, יש לו ידע בסיסי (מינוס) בתכנות, הוא קצת מבין בקידום אתרים (SEO), הוא קצת מבין בניהול וקידום ברשתות חברתיות, לרוב הוא גם לא יקר, כי נדיר שמשהו מבדל אותו מעוד רבים כמוהו שמנסים לפתות לקוח בהגדלת החבילה בשקל-ותשעים. אני לא אומר לא לעבוד עם בונה אתרים אבל רצוי ואף מומלץ לעשות תיאום ציפיות.

מתכנת (Web Developer): ברמה הטכנית הוא שולט בכל האספקטים, ומבחינה טכנולוגית סביר להניח שהמוצר שתקבלו יעבוד ללא דופי. הוא מתמקצע במתן מערכת עובדת, ולרוב לא יכנס להרפתקאות של עיצוב, קידום, שיווק וכדומה….פתרון מעולה למי שיש תקציב שמאפשר לקחת מעצב גרפי, מתכנת, איש קידום אתרים ומומחה מדיה חברתית.

סוכנות דיגיטל (Digital Agency): מתמחים במתן שירות 360 מעלות. תמיד יהיו מצוידים באנשי מקצוע בכל התחומים שיודעים ביחד לתפור פתרון מושלם ללקוח, החל משלב האפיון, דרך עיצוב, חווית משתמש, פיתוח המערכת לפי האפיון, תחזוקה ותמיכה וכמובן ליווי בכל שלבי השקת האתר, קידומו במנועי החיפוש ושיווקו ברשתות החברתיות.

WooCommerce vs Shopify (פלטפורמה סגורה או קוד פתוח)

אמנם כמה פלטפורמת מסחר אלקטרוני כמו Shopify היא מעט קלה יותר לשימוש ומכילה את כל מה שאתה צריך מיד כדי להקים את החנויות המקוונות שלך בקלות, אך ל- Woo Commerce יש הרבה יותר מה להציע מבחינת עלויות התפעול, ובנוסף יש לך שליטה רבה יותר על האתר שלך. אם אתה משתמש בפלטפורמת מסחר אלקטרוני, לא תוכל לבנות את החנות המקוונת שלך מאפס – כפי שהיית עושה אם היית משתמש במערכת מסחר אלקטרוני בקוד פתוח.